måndag 15 december 2014

Tankar om vikten


Hallå där! Måndagen och denhär nya veckan började riktigt bra må jag säga! Som ni kanske redan vet skickar vi formuppdatering till coachen varje vecka för att se om kosten eller träningen ska justeras. Veckan startade alltså med att stiga på vågen.. Och, jag har droppat ytterligare i vikt! Nu börjar det vara riktigt spännande eftersom kroppen just nu svarar så bra på det nuvarande schemat. Trots det är det delade känslor, jag trivs att känna mig energisk och kraftig.. och fettet har börjat släppa en del på magen (vilket är bra) men också på rumpan. åhnej jag vill inte att min rumpa ska bli mindre! dock ska vi ju tighta upp butten också så det är klart den också ska minska men det är något som jag har lite svårt att känna glädje för. Och på samma gång som man håller på bli mindre så kommer lite orostankar om att man kommer vara i den form man hoppas på, på tävlingen. Man blir liksom lite nojjig. En dag är man supernöjd med formen och andra dagen känner man sej liten och klen (vilket jag kan bli riktit rädd för). Ska hjärnspöken börja komma redan nu!? 

Men, jag ska göra mitt bästa och hoppas på att jag är i mitt livs bästa form på tävlingen och får sedan därifrån lägga nya mål. Jag tävlar med med mig själv och försöker att inte jämföra mig med andra (trots att det är just det som gör under tävlingen). Men alla är olika byggda och börjar från olika stadier, så det gäller att jämföra sig själv med sig själv, och sträva efter förbättring hela tiden. 

Tillbaka till vikten, eftersom det är 18 veckor (sjukt liiiite!) kvar till tävling, så lag coachen till ett mellanmål åt mig för att öka lite på kcal intaget för att inte gå för snabbt ner. Om vikten går för snabbt ner kanske kroppen stannar av vid ett visst skede och då kan det vara svårt att få det sista till tävlingformen att fungera. Därför ska det gå sakta men säkert neråt för att försöka ha topvikten på tävlingsdagen. 

Nåja anyway, har gjort mitt benpass idag på dagen för ikväll ska jag ha kalas. Blir skoj! Har bakat tårta med mamma och har dukat fram färdigt. En sak jag är riktit dålig på är att baka! Det jag bakar kan bli gott men det ser definitiiiivt inte fint ut! Alltså hahah tårtan blev rätt låg och sned! Men den är fylld av godheten så den borde smaka bra. Så ingen konditor blir det av mej helt säkert. Nå! Man kan ju inte vara bra på allt. ;) 

Igår fick man se en liten skymt av solen och även lite snö, däremot är det mörkt och slaskit idag igen. Suck.. Vintern var ääär du? 

Inga kommentarer: