lördag 6 december 2014

Enjoy the little things in life

6 december och Finlands självständighetsdag! Sov dock bort halva dagen och har inte firat denna speciella dag överhuvudtaget. Så alltså en ganska vanlig lördag för Sabina. Tog en liten uppfriskande promenad med Viktor på eftermiddagen för att få igång kroppen lite. Har vilodag från gymmet men kände att att min kropp måste få röra på sig. Det blir väldigt oaktiva dygn de dagar(nätter) jag jobbar (bortsett från träningspassen). Sitter eller ligger hela arbetspasset och åker sen hem för att sova.. så snart får jag nog liggsår! Som tur är jag nu inne på mitt sista (4/4) nattskifte och det är en härlig känsla! *do a little happydance*

Efter promenaden hoppade jag och viktor upp på bastulavan för att svettas och slappna av lite, och därefter åkte vi till syrrans på en kopp kaffe innan jobbet. Det var så mysigt hos syrran så skulle ha kunnat betala mycket för att få lämna dit istället för att jobba. But i need my money. 

Imorgon väntar dock en mer händelserik dag, bland annat veckans sista träningspass och middag hos svärisarna. Läääängtar efter mitt fuskmål men som numera gärna istället får kallas refeed meal eftersom vi helst ska ladda på med nyttig riktig mat och inga hamburgare eller dylikt. Mig gör det inget eftersom jag gillar riktig mat mera än skräpmat. Huvudsaken är att jag får känna en annan smak i munnen och får känna mig lite mättare! 

Och så en liten visdomstanke på det! Trevlig lördag!

Inga kommentarer: