lördag 15 december 2012

Fråga

Anonym sa... 
Hejsan! Jag har ganska nyligen börjat följa din blogg. Du är väldigt inspirerande måste jag säga :) Jag har några frågor som jag hoppas att du skulle ha tid att svara på :) Hur många gånger i veckan tränar du? Vilken typ av träning kör du? Har du några bra tränings tips? :)

Svar:

Hej! :) Så roligt att höra!! Jag tränar cirka 4-6 gånger i veckan, beroende mest på mina arbetsskift.

På våren och under sommaren tränar jag nästan bara löpning, eftersom t.ex mitt mål för den senaste sommaren var att springa halvmarathon för första gången, och gjorde det också. Under hösten och vintern tränar jag på gym, bygger muskler främst, samt är på olika pass på gymmet såsom Bodypump, Bodyattack, Bodycombat och Spinning. Passen är jag mest på eftersom jag tycker det är så himla kul, och för att hålla kondtitionen uppe.

Träningstips,  det beror lite på vilka tips du vill ha för vad? Åtminstone är motivation och inspration A-O för mig. Jag älskar att träna, har alltid gjort det, men ibland tappar man orken och den där extra gnistan.

För att få motivation lägger jag upp delmål som jag försöker uppnå, samt tänker: VARENDA eviga gång har jag blivit nöjd och glad efter ett träningspass - det lönar sig alltid. Genom träningen får jag ta ut min extra energi som byts ut till ny livsglädje OCH jag känner att jag förbättrar mig hela tiden både med styrka och kondition! Genom träningen får jag också mera ork i vardagen och blir helt enkelt en trevligare människa! ;) Inspiration får jag från bilder på tränade människor, träningsbloggar och instagram har gett mig väldigt med inspiration och där följer jag många träningsfreak som ger mig energi och lust! :) Man måste hitta sin egen gnista, viljan och lusten måste komma inifrån.

Eftersom du är en ny läsare kanske du inte vet att jag är ett riktigt matvrak, jag äter som en häst och älskar allt som har med mat att göra. Jag äter av allt och följer ingen skilld diet. Men försöker iallafall kanske välja det hälsosammare alternativet ifall det är möjligt. Jag försöker äta mycket frukt, grönsaker, kött, fisk, nötter, avokado, ägg osv.. där jag får mycket protein så att mina muskler kan växa men äter också pasta och andra kolhydrater för att få krafter så man orkar! :) Hoppas du fick lite svar på det du undrade över! Trevlig helg! :)

Inga kommentarer: