måndag 17 januari 2011

Radio

Måndag. Är måndagsmorgnar nånsin bra? är man nångång på bra humör en måndagsmorgon? Natten var hemsk! Somnade ca 2 och vaknade klockan 05.05 utan alarm, det är inte friskt. Jag var antagligen nervös för att försova mig till praktiken. Men dagen gick bra, efteråt gjorde jag undan lite tentuppgifter och sen kom Robin hit.

Just hörde jag på x3m, de talade om träning.skickade jag in en fråga varför jag alltid får sjukt/kramp i magen under träningen eller strax efter även om jag tränar lugnt och inte ätit nära inpå träningen. (har nämligen haft det problemet i snart 1 år, och jag har testat allt. Att äta strax före vs lång tid innan, tränat lungt vs tränat hårt, ändrat andningen, rytmen, stretchat, druckit vatten, luggit ihopkurad, ingenting har fungerat) OCH de svarade på min fråga först! Jihuu, de svarade att det kan vara brist på Magnesium eller Kalium (så ska försöka äta det nu en tid och se om det hjälper) eller så har vissa känsligare mage när inälvorna guppar uppochner som t.ex när man springer. De gav även många andra förklaringar, tyckte det var lite lustit, har aldrig förr skickat in en fråga till radio :)

2 kommentarer:

Sara sa...

Va bra att du fick svar, du har ju som sagt fundera ganska så länge på va det där beror på :) Hörs i moron! Puss<3

Anonym sa...

det är så kul att du gör dialekt ord till "riktiga" ord, som att man har "liga ihopkrupen" blir till luggit istället för legat... :)