torsdag 8 oktober 2015

Tävlingsförberedelser inför FM

HEJ!:) Kul att se att ni besöker min lilla blogg även om jag är urusel på att uppdatera nuförtiden.. men tiden har inte räckt till helt enkelt nu på sistone. Har bara koncentrerat mig på kosten, träningen och jobbet. Allt annat har fått vänta på sidan lite tills tävlingarna är över. Dygnets timmar räcker inte till annars. 
Hursomhelst mår jag superbra och är SÅ taggad för helgen!! Då det blir tävling i FM på söndag för min del. Känner att formen är mycket bättre nu än till jyväskylä-kvalet och även mentalt så är jag mer redo nu oxo. Till Jyväskylä tävlingen gjorde vi en kolhydratstömning och laddning men vilket min kropp inte svarade alls bra på. Märkte inte att kroppen släppte vätskan som den borde och inte tog den emot kolhydraterna för laddningen de sista dagarna heller. Det kändes mer som om min kropp blev "tam".. sådär slak,tom och mindre definitioner, vilket är typ raka motsatsen till vad en laddning och tömning ska göra för kroppen. Kanske därför jag inte heller var lika mentalt redo eftersom jag kände kroppen inte var i topp. 

Så nu till denhär tävlingen kör vi enligt "vanligt" dietschema.. dvs 6 mål om dagen vilka består av protein, fetter och kolhydrater (dock inte mycke kolisar.. men lite). Vi har nu lärt oss att min kropp behöver de små goda tingen som kallas kolhydrater för att fungera optimalt. Vilket jag är tacksam för att den behöver, för huvudet pallade inte heller en kost utan kolisar, och sömnen stördes oxo väldigt mycket av att bara få protein och fett (även om det så bara var för några dagar). Vikten stannade oxo och kroppen blev inte alls tightare av tömningen som den borde. Men man måste testa sig fram för att se vad ens egen kropp behöver eftersom alla kroppar fungerar olika. 

Dock fyller vi på med massa vatten (6 liter om dagen) och salt nu de första dagarna av denhär veckan och imorgon börjar vi skära ner på bådadera. Hoppas verkligen kroppen svarar bra nu och att jag är i min hittills bästa form på tävlingen på söndag! :) 

Imorgon på morgonen åker jag, Emilia och Linda ner till Lahtis där vi först åker och registrerar in oss för tävlingen. Därefter åker vi till hotellet och börjar måla våra späda kroppar :P. 
På lördagsmorgon tävlar Emilia i Nichole Wilkins tävlingen redan kl.9.00 så det blir en riktigt tidigt väckning för oss för att hinna fixa henne. Sen åker vi till tävlingen och därefter ska vi nog kolla in mässan lite innan vi återvänder till hotellet. Mässan i Lahtis kommer att vara hur stor som helst och där kommer massvis med atleter från hela världen att vara. Blir SUPERKUL!:) 

På söndag tävlar vi kl.15.00 och efter tävlingen ska vi fira med god mat på någon restaurang innan vi kör hem igen. Vi ska fira för att vi tagit oss i mål.. vi är redan nu i mål! Vi har kämpat igenom VARJE träningspass som vi fått av vår coach i 1,5 år - inte missat ett endaste ett (om vi varit förkylda så har vi tagit igen passet en annan dag)!! Och skött kosten till 100%, och nej med handen på hjärtat kan jag säga att jag aldrig fuskat! 
Och jag känner mig redan som en vinnare av att ha klarat av att ha sån disciplin och tålamod för att fullfölja kost och träningschemat!. Det har inte alla gånger varit lätt nej.. det har varit dagar då man velat ge upp, sova bort dagen, skippa träningen, svurit över matlådorna och bara varit såååå trött... men med en vilja av stål, viljan för att ta mig till MIN bästa möjliga form, så har det varit möjligt. Allt är möjligt bara man sätter sig till 100% in på att göra det! 

Idag vaknade jag full av positiv energi och motivation! Så taggad! Dessutom nådde jag min lägsta vikt hittills, kroppen var tight och perfekt! 

Från morgonen gjordes sista träningen, en kort cardio och sen pump igenom kroppen lite med lätta vikter. Nu är det bara vila och återhämtning inför söndagen. :)
Efter träningen blev det lite posering och sedan förbereda alla matlådor inför helgen. Vilket tog sin lilla tid eftersom alla mål var olika.. och man vill verkligen att alla mål skulle bli rätta eftersom en fel mål kan verkligen förstöra vätskebalansen/saltbalansen osv. Så det gällde att vara noggrann till hundra 100%. 

Om möjlig, så blev dagen ännu bättre på eftermiddagen då jag fick hemleverans, ett flak NOCCO bcaa päron sponsrat från Nocco Finland och Team trifinity! BIG THANKS! Blev superglad! De får j
jag njuta av efter tävlingen.. aaaaah! :D 
Nu ska jag slänga upp fötterna på soffan en stund innan det blir en sväng till Mammas, sen till Emilias och därefter packa väskan för helgen! JEHO!! 

Ha de gött! :) Puss&Kram

Inga kommentarer: